ေဟ့ကုလားေတြ . . . . မင္းတုိ႔ မြတ္ဆလင္အေၾကာင္းကုိ ေလ့လာထားျပီး အခ်က္အလက္ခုိင္ခုိင္မာမာရွိတဲ့ ကိစၥကုိေျပာလုိ႔ မင္းတုိ႔ ဆတ္ဆတ္ထိမခံႏုိင္ျဖစ္ေနတာ။ မုိဟာမက္ဘယ္ေလာက္အထိ ယုတ္မာျပီး ႏွာဘူးထ တယ္ဆုိတာ Quran နဲ႔ Hadith ေတြမွာ အထင္အရွား ေရးထားတာ မင္းတုိ႔အသိဆုံးပါ။ ဒါေၾကာင့္ မင္းတုိ႔ ဘာမွ မေျပာႏုိင္ပဲ စိတ္ေတြတုိ၊ ေဒါသေတြထြက္ျဖစ္ေနတာ။ မင္းတုိ႔ေတြဗုဒၶဘာသာကုိ ရုပ္တုကုိးကြယ္တယ္၊ ကုလားဘုရား စတာနဲ႔ေတာ့ ငါတုိ႔ကုိ စိတ္တုိေအာင္လုပ္လုိ႔မရဘူး။ ငါတုိ႔ မြတ္ဆလင္ဘာသာကုိ ေလ့လာျပီး မင္းတုိ႔ကုိ ေကာင္းေကာင္း ထုႏွက္သလုိ မင္းတုိ႔လဲ ဗုဒၶဘာသာကုိ ေလ့လာပါ။ ေလ့လာျပီး ဗုဒၶဘာသာရဲ့ မွားယြင္းခ်က္ကုိ ေ၀ဖန္တဲ့အဆင့္တင္ မကဘူးေနာ္ . . . ပယ္ပယ္နယ္နယ္ေစာ္ကားစမ္းပါ။ အဲေလာက္အထိကုိ စိန္ေခၚထားတယ္။ ဒီမွာေနာက္ထပ္ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ တင္ေပးထားတယ္ေနာ္။
ျမတ္ဗုဒၶၶဩ၀ါဒမ်ား
ေဆာင္းပါးကုိ အလင္းေစတမန္ ဘေလာ့မွ ကူးယူေဖၚျပပါသည္
မိမိသာလ်င္ မိမိကိုးကြယ္ရာျဖစ္၏ မိမိမွတစ္ပါး အဘယ္သူသည္ မိမိကိုးကြယ္ရာျဖစ္ပါအံ့နည္း။ (ျမတ္ဗုဒၶ)
အက်င့္သီလကင္းမဲ့ျခင္းျဖင့္ အသက္တစ္ရာေနျခင္းထက္ အက်င့္သီလဘာ၀နာ ျပည့္စံုစြာျဖင့္ တစ္ရက္တည္းအသက္ရွင္၍ေနျခင္းက ပို၍ျမတ္၏။ (ဓမၼပဒ-၁၀၃)
ကုသိုလ္ျဖစ္ျခင္း၏ အနီးဆံုးအေၾကာင္းသည္ ေယာနိေသာမနသိကာရ ရိွျခင္းျဖစ္၏ အကုသိုလ္ျဖစ္ျခင္း၏ အနီးဆံုးအေၾကာင္းသည္ အေယာနိေသာမနသိကာရရိွျခင္းျဖစ္၏။ ျမတ္ဗုဒၶ(အဂၤုတၱိဳရ္ဠိေတာ္)
မုသားဆိုရင္ ရယ္ဖြယ္အျဖစ္ေတာင္မေျပာနဲ႕၊ လိမ္၀့ံတဲ့သူမလုပ္ရဲေသာ အကုသိုလ္ဟူ၍ မရိွႏိုင္ေတာ့၊ ေမွာက္ထားေသာေရခြက္မွာ ေရစက္တစ္စက္မွမက်န္သကဲ့သို႕ လိမ္၀့ံသူ၌ အရည္ခ်င္းေကာင္းဟူ သမွ်မရိွေတာ့။ (ျမတ္ဗုဒၶ)
သမင္သည္ျပည္တန္ပတၱျမားကိုျမင္ေသာ္လည္း တန္ဖိုးမသိသည့္အတြက္ ျမက္ကိုသာစားၿပီး ေတာထဲ၀င္သကဲ့သို႕ ပညာမရိွေသာလူသည္ အလြန္အဖိုးတန္ေသာ လူ႕ဘ၀ကိုရေသာ္လည္း တန္ဖိုးမသိသည္. အတြက္ ကာမဂုဏ္ကိုခံစားၿပီး အပါယ္ေလးပါးသို႕သြားသည္။ (ဓမၼပဒ)
၀တၱဳကာမဂုဏ္ေတြနဲ႕ မလိမ္းက်ံေတာ့တဲ့သူ၊ ၀ဋ္ဒုကၡအေပါင္းနဲ႕ေ၀းၿပီးၿငိမ္းေအးေနတဲ့သူ ကိေလသာ အဘိသခၤါရ ကာမဂုဏ္ သံုးေထြေသာတရားတို႕ၿငိမ္းၿပီးတဲ့သူဟာ ေန႕ညဥ့္ဆက္ကာ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ ခ်မ္းသာစြာ အိပ္စက္ရေပတယ္။ (ျမတ္ဗုဒၶ)
သူတစ္ပါး အျပစ္ကို အဖန္ဖန္ရႈေလ့ရိွသည္ျဖစ္၍ အျမဲတမ္းကဲ့ရဲ႕ ရႈတ္ခ်လိုေသာ အမွတ္သညာ ရိွေနသူအား အပါယ္လားေၾကာင္း အာသေ၀ါတရားတို႕သည္ တိုးပြားကုန္၏ ထိုသိို႕ သူတစ္ပါးအျပစ္ကို ရွာေလ့ရိွေသာသူသည္ အာသေ၀ါတရားကုန္ရာ အရဟတၱမဂ္မွ လြန္စြာေ၀း၏။ (ဓမၼပဒ)
ခ်စ္သားဥဂၢေသန…. ပညာရိွတဲ့သူဟာ အတိတ္ အနာဂတ္ ပစၥဳပၸန္ ခႏၶာေတြမွာျဖစ္တဲ့ တြယ္တာျခင္းတဏွာကိုပယ္စြန္႕ၿပီး ပဋိသေႏၶတည္ျခင္းမွ လြတ္ေျမာက္ဖို္႕ သင့္လွေပတယ္။ (ျမတ္ဗုဒၶ)
တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာသူသည္ ဤခႏၶာကိုယ္ႀကီးကိုရထားပါလ်က္ ငါသည္အနာကင္း၏ က်န္းမာ၏ ဟုဆိုေသာ္ ထိုသူကား မိုက္မဲသူသာတည္း၊ ထိုေၾကာင့္ သူႀကြယ္ ဤအရာ၀ယ္ငါသည္နာက်င္ေသာကိုယ္ရိွသူျဖစ္လ်က္ ငါ၏စိတ္သည္ နာက်င္မူကင္းသည္ ျဖစ္လတၱံံံ႕ ဟုက်င့္အပ္၏။ (ျမတ္ဗုဒၶ)
အၾကင္ပုဂၢိလ္သည္ ေျမႀကီးကဲ့သို႕သည္းခံ၏ ရံႊ႕ညြန္ကင္းေသာ ေရကန္ကဲ့သို႕ ကိေလသာမယွဥ္ ၾကည္လင္ေသာစိတ္ရိွ၏ တံတိုင္းကဲ့သို႕ ခိုင္မာေသာ အက်င့္ရိွ၏ ထိုသို႕ေသာ ပုဂၢိလ္အားသံသရာ၌ က်င္လည္ျခင္းတို႕သည္ မျဖစ္ေတာ့ေပ။ (ဓမၼပဒ)
ရဟန္းတို႕…တစ္ခုေသာတရားသည္အဂၤါရွစ္ပါးရိွေသာအရိယာမဂ္ကိုျဖစ္ေစျခင္းငွာအက်ိဳးမ်ား၏တစ္ခုေသာတရားဟူသည္အဘယ္နည္း၊ ရဟန္းတို႕ သင့္ေသာအားျဖင့္ႏွလံုးသြင္းျခင္း ေယာနိေသာမနသိွကာရႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္းေပတည္း။ (ျမတ္ဗုဒၶ)
အာနႏၵာ…..မိမိ၏မိတ္ေဆြမ်ား ေဆြမ်ိဳးဥာတကာမ်ား ကိုေမတၱာေရွ႕ထား၍ သနားလိုၾကပါလ်င္ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ရတနာသံုးပါး တို႕၌ သက္၀င္ေအာင္တိုက္တြန္းအပ္၏။ (အဂၤုတၱရ္၊ တိကနိပါတ္၊ နိေ၀သကသုတ္)
မင္းႀကီး….အက်င့္သီလရိွမရိွကို ေပါင္းသင္းဆက္ဆံၾကည့္မွ သိႏုိင္၏ သီလစင္ၾကယ္မၾကယ္ကို ေရွ႕စကားႏွင့္ေနာက္စကား ညီညြတ္မူရိွမရိွကို ေထာက္ခ်င့္၍ သိႏုိင္၏ ဥာဏခြန္အားရိွမရိွကို ေဘးအႏၱရယ္မွ လြတ္ေျမာက္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ ကိုၾကည့္၍ သိႏိုင္၏ ဥာဏ္ပညာမျပည့္၀လ်င္ မသိႏိုင္ေပ။ (ျမတ္ဗုဒၶ)
ရဟန္းတို ့….. ေပးကမ္းစြန္႕ႀကဲျခင္း ေစတနာရဲ႕အက်ိဳးကုိ ငါသိသလို သတၱ၀ါမ်ား သိၾကမယ္ဆိုရင္ ကုိယ္စားမဲ့ ၀တၳဳထဲက သူတစ္ပါးကုိ မေပးကမ္းပဲ ဘာကိုမွ် စားႏိုင္မည္မဟုတ္ေပ။ ကုိယ့္ပစၥည္းကုိ မေပးရက္တဲ့ အကုသုိလ္စိတ္ေတြလည္း သတၱ၀ါတို႕ကုိႏွိပ္စက္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ေပ။ (ဣတိ၀ုတ္ပါဠိေတာ္၊ဒါနသုတ္)
ပုဏၰ…..အဆင္း၊အသံ၊ အနံ႕၊ အရသာ ၊ အေတြ႕အထိႏွင့္ စိတ္ျဖင့္ႀကံစည္အပ္ေသာ အေထြေထြအာရံုမ်ားကို သာယာစရာ ႏွစ္သက္စရာ အျဖစ္ျဖင့္ ေတြးေတာႀကံစည္ေသာသူအား သာယာႏွစ္သက္ျခင္းျဖစ္ေပၚလာ၏ ။ ပုဏၰ သာယာႏွစ္သက္ျခင္းျဖစ္လ်င္ ဆင္းရဲဒုကၡျဖစ္ေပၚ၏ ဟုငါဘုရား ေဟာၾကား၏ ။ အဆင္း ၊ အသံ ၊ အနံ႕ ၊ အရသာ ၊ အေတြ႕အထိႏွင့္ စိတ္ျဖင့္ႀကံစည္အပ္ေသာ အေထြေထြ အာရံုမ်ားကုိသာယာစရာ ႏွစ္သက္စရာ အျဖစ္ျဖင့္ မေတြးေတာ မႀကံစည္ေသာ သူအား သာယာႏွစ္သက္ျခင္းသည္ ခ်ဳပ္၏ ။ သာယာႏွစ္သက္ျခင္း ခ်ဳပ္လ်င္ ဆင္းရဲ ဒုကၡ ခ်ဳပ္၏ ဟုငါဘုရားေဟာၾကား၏။ (ျမတ္ဗုဒၶ)
နကၡတ္ေကာင္းကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနေသာလူမိုက္ကို ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာမ်ားက လြန္ေျမာက္၍သြားၾက၏။ ေကာင္းေသာအလုပ္ကိုစလုပ္ေသာ ေန႕သည္ပင္ ေကာင္းေသာနကၡတ္ျဖစ္၏။ ေကာင္းကင္မွာသြားေနေသာ နကၡတ္မ်ားသည္ အဘယ္အက်ိဳးစီးပြားကိုမွ ၿပီးေျမာက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးနိုင္မည္ မဟုတ္။ (ဧကနိပါတ္၊ နကၡတၱဇတ္)
ပုဏၰား…..ၾကမ္းတမ္းယုတ္မာ ဆဲဆိုလာေသာသူကို သူမိုက္ကသာေအာင္နိုင္သည္ဟု ထင္မွတ္၏။ အမွန္မွာထိုေအာင္ပြဲသည္ သူ႕အတြက္မဟုတ္ေပ၊ ပညာျဖင့္ဆင္ျခင္၍ သည္းခံနိုင္စြမ္းေသာ အာဇာနည္ပုဂၢိဳလ္၏ ေအာင္ပြဲသာလ်င္ျဖစ္ေပသည္၊ အၾကင္သူသည္ အမ်က္ထြက္ေသာသူအား တံု႕ျပန္၍ အမ်က္ထြက္၏။ ထို႕သို႕အမ်က္ထြက္ျခင္းျဖင့္ ထိုသူသည္ ပထမ အမ်က္ထြက္သူထက္ ပို၍ယုတ္မာ၏။ အမ်က္ထြက္သူကို တံု႕ျပန္ရန္မူျခင္း မရိွေသာသူသည္ကားနိုင္ခဲေသာ စစ္ပြဲကိုေအာင္သူျဖစ္၏။ (ျမတ္ဗုဒၶ)
လူမ်ားသည္ ပညာမရိွေသာသူကန္းမ်ားသာျဖစ္၍ ဤေလာက၌ အနည္းငယ္မွ်ေသာသူသာ အနိစၥ၊ဒုကၡစေသာ၀ိပႆနာကိုပြားမ်ားနိုင္၏ မုဆိုး၏ပိုက္ကြန္မွလြတ္ထြက္ေသာငွက္သည္ နည္းသကဲ့သို႕ေသေသာသူတို႕တြင္ နတ္ျပည္သြားေသာသူသည္ နည္းလွ၏။ (ဓမၼပဒ)
ကုသိုလ္ေကာင္းမူတို႕၌စိတ္ကူးၾကံစည္ရံုမွ်ႏွင့္ပင္လ်င္အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားလွေပ၏ဟုငါဘုရားေဟာေတာ္မူ၏။ကိုယ္ေရာႏႈတ္ပါျပဳက်င့္ပါက အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားျခင္း၌ အဘယ္ဆိုဖြယ္ရာ ရိွပါေတာ့အ့ံနည္း။(ဓမၼပဒ)
ဒုကၡခ်ဳပ္ၿငိမ္းျခင္းဟူေသာ နိေရာဓသစၥာတရားသည္ ကိုယ္တိုင္မ်က္ေမွာက္ျပဳအပ္ေသာ တရားျဖစ္၏။ (ဓမၼစကၠပ၀တၱနသုတ္)
ျဖစ္ေပၚလာေသာဆင္းရဲ ဟူသမွ်တို႕သည္ သခၤါရဟူေသာအေၾကာင္းေၾကာင့္ျဖစ္၏ သခၤါရတို႕ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားလ်င္ ဆင္းရဲျဖစ္ျခင္းမရိွ။ (သုတၱနိပါတ္၊ ဂါထာ-၇၃၇)
ရုပ္နာမ္ဓမၼသခၤါရအားလံုးတို႕သည္ အျမဲမရိွကုန္ဟု ၀ိပႆနာပညာျဖင့္ရႈျမင္နိုင္ေသာအခါ ရုပ္နာမ္ဓမၼသခၤါတို႕၌ ၿငီးေငြ႕၏။ဤၿငီးေငြ႕ျခင္းသည္ ကိေလသာစင္ၾကယ္ရာ နိဗၺာန္၏အေၾကာင္းျဖစ္၏။(ဓမၼပဒ)
ခံစားမူမွန္သမွ်သည္ ဆင္းရဲျခင္းႏွင့္ ဆက္ႏြယ္လ်က္ရိွ၏။ (သံယုတ္ပါဠိ၊ အာလာရသုတ္)
ျဖစ္ျခင္းသေဘာရိွေသာ အရာခပ္သိမ္းတို႕သည္ ပ်က္ျခင္းသေဘာလည္းရိွၾကကုန္၏။ (ဓမၼစကၠပ၀တၱနသုတ္)
ျမတ္ဗုဒၶၶဩ၀ါဒမ်ား
ေဆာင္းပါးကုိ အလင္းေစတမန္ ဘေလာ့မွ ကူးယူေဖၚျပပါသည္
မိမိသာလ်င္ မိမိကိုးကြယ္ရာျဖစ္၏ မိမိမွတစ္ပါး အဘယ္သူသည္ မိမိကိုးကြယ္ရာျဖစ္ပါအံ့နည္း။ (ျမတ္ဗုဒၶ)
အက်င့္သီလကင္းမဲ့ျခင္းျဖင့္ အသက္တစ္ရာေနျခင္းထက္ အက်င့္သီလဘာ၀နာ ျပည့္စံုစြာျဖင့္ တစ္ရက္တည္းအသက္ရွင္၍ေနျခင္းက ပို၍ျမတ္၏။ (ဓမၼပဒ-၁၀၃)
ကုသိုလ္ျဖစ္ျခင္း၏ အနီးဆံုးအေၾကာင္းသည္ ေယာနိေသာမနသိကာရ ရိွျခင္းျဖစ္၏ အကုသိုလ္ျဖစ္ျခင္း၏ အနီးဆံုးအေၾကာင္းသည္ အေယာနိေသာမနသိကာရရိွျခင္းျဖစ္၏။ ျမတ္ဗုဒၶ(အဂၤုတၱိဳရ္ဠိေတာ္)
မုသားဆိုရင္ ရယ္ဖြယ္အျဖစ္ေတာင္မေျပာနဲ႕၊ လိမ္၀့ံတဲ့သူမလုပ္ရဲေသာ အကုသိုလ္ဟူ၍ မရိွႏိုင္ေတာ့၊ ေမွာက္ထားေသာေရခြက္မွာ ေရစက္တစ္စက္မွမက်န္သကဲ့သို႕ လိမ္၀့ံသူ၌ အရည္ခ်င္းေကာင္းဟူ သမွ်မရိွေတာ့။ (ျမတ္ဗုဒၶ)
သမင္သည္ျပည္တန္ပတၱျမားကိုျမင္ေသာ္လည္း တန္ဖိုးမသိသည့္အတြက္ ျမက္ကိုသာစားၿပီး ေတာထဲ၀င္သကဲ့သို႕ ပညာမရိွေသာလူသည္ အလြန္အဖိုးတန္ေသာ လူ႕ဘ၀ကိုရေသာ္လည္း တန္ဖိုးမသိသည္. အတြက္ ကာမဂုဏ္ကိုခံစားၿပီး အပါယ္ေလးပါးသို႕သြားသည္။ (ဓမၼပဒ)
၀တၱဳကာမဂုဏ္ေတြနဲ႕ မလိမ္းက်ံေတာ့တဲ့သူ၊ ၀ဋ္ဒုကၡအေပါင္းနဲ႕ေ၀းၿပီးၿငိမ္းေအးေနတဲ့သူ ကိေလသာ အဘိသခၤါရ ကာမဂုဏ္ သံုးေထြေသာတရားတို႕ၿငိမ္းၿပီးတဲ့သူဟာ ေန႕ညဥ့္ဆက္ကာ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ ခ်မ္းသာစြာ အိပ္စက္ရေပတယ္။ (ျမတ္ဗုဒၶ)
သူတစ္ပါး အျပစ္ကို အဖန္ဖန္ရႈေလ့ရိွသည္ျဖစ္၍ အျမဲတမ္းကဲ့ရဲ႕ ရႈတ္ခ်လိုေသာ အမွတ္သညာ ရိွေနသူအား အပါယ္လားေၾကာင္း အာသေ၀ါတရားတို႕သည္ တိုးပြားကုန္၏ ထိုသိို႕ သူတစ္ပါးအျပစ္ကို ရွာေလ့ရိွေသာသူသည္ အာသေ၀ါတရားကုန္ရာ အရဟတၱမဂ္မွ လြန္စြာေ၀း၏။ (ဓမၼပဒ)
ခ်စ္သားဥဂၢေသန…. ပညာရိွတဲ့သူဟာ အတိတ္ အနာဂတ္ ပစၥဳပၸန္ ခႏၶာေတြမွာျဖစ္တဲ့ တြယ္တာျခင္းတဏွာကိုပယ္စြန္႕ၿပီး ပဋိသေႏၶတည္ျခင္းမွ လြတ္ေျမာက္ဖို္႕ သင့္လွေပတယ္။ (ျမတ္ဗုဒၶ)
တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာသူသည္ ဤခႏၶာကိုယ္ႀကီးကိုရထားပါလ်က္ ငါသည္အနာကင္း၏ က်န္းမာ၏ ဟုဆိုေသာ္ ထိုသူကား မိုက္မဲသူသာတည္း၊ ထိုေၾကာင့္ သူႀကြယ္ ဤအရာ၀ယ္ငါသည္နာက်င္ေသာကိုယ္ရိွသူျဖစ္လ်က္ ငါ၏စိတ္သည္ နာက်င္မူကင္းသည္ ျဖစ္လတၱံံံ႕ ဟုက်င့္အပ္၏။ (ျမတ္ဗုဒၶ)
အၾကင္ပုဂၢိလ္သည္ ေျမႀကီးကဲ့သို႕သည္းခံ၏ ရံႊ႕ညြန္ကင္းေသာ ေရကန္ကဲ့သို႕ ကိေလသာမယွဥ္ ၾကည္လင္ေသာစိတ္ရိွ၏ တံတိုင္းကဲ့သို႕ ခိုင္မာေသာ အက်င့္ရိွ၏ ထိုသို႕ေသာ ပုဂၢိလ္အားသံသရာ၌ က်င္လည္ျခင္းတို႕သည္ မျဖစ္ေတာ့ေပ။ (ဓမၼပဒ)
ရဟန္းတို႕…တစ္ခုေသာတရားသည္အဂၤါရွစ္ပါးရိွေသာအရိယာမဂ္ကိုျဖစ္ေစျခင္းငွာအက်ိဳးမ်ား၏တစ္ခုေသာတရားဟူသည္အဘယ္နည္း၊ ရဟန္းတို႕ သင့္ေသာအားျဖင့္ႏွလံုးသြင္းျခင္း ေယာနိေသာမနသိွကာရႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္းေပတည္း။ (ျမတ္ဗုဒၶ)
အာနႏၵာ…..မိမိ၏မိတ္ေဆြမ်ား ေဆြမ်ိဳးဥာတကာမ်ား ကိုေမတၱာေရွ႕ထား၍ သနားလိုၾကပါလ်င္ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ရတနာသံုးပါး တို႕၌ သက္၀င္ေအာင္တိုက္တြန္းအပ္၏။ (အဂၤုတၱရ္၊ တိကနိပါတ္၊ နိေ၀သကသုတ္)
မင္းႀကီး….အက်င့္သီလရိွမရိွကို ေပါင္းသင္းဆက္ဆံၾကည့္မွ သိႏုိင္၏ သီလစင္ၾကယ္မၾကယ္ကို ေရွ႕စကားႏွင့္ေနာက္စကား ညီညြတ္မူရိွမရိွကို ေထာက္ခ်င့္၍ သိႏုိင္၏ ဥာဏခြန္အားရိွမရိွကို ေဘးအႏၱရယ္မွ လြတ္ေျမာက္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ ကိုၾကည့္၍ သိႏိုင္၏ ဥာဏ္ပညာမျပည့္၀လ်င္ မသိႏိုင္ေပ။ (ျမတ္ဗုဒၶ)
ရဟန္းတို ့….. ေပးကမ္းစြန္႕ႀကဲျခင္း ေစတနာရဲ႕အက်ိဳးကုိ ငါသိသလို သတၱ၀ါမ်ား သိၾကမယ္ဆိုရင္ ကုိယ္စားမဲ့ ၀တၳဳထဲက သူတစ္ပါးကုိ မေပးကမ္းပဲ ဘာကိုမွ် စားႏိုင္မည္မဟုတ္ေပ။ ကုိယ့္ပစၥည္းကုိ မေပးရက္တဲ့ အကုသုိလ္စိတ္ေတြလည္း သတၱ၀ါတို႕ကုိႏွိပ္စက္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ေပ။ (ဣတိ၀ုတ္ပါဠိေတာ္၊ဒါနသုတ္)
ပုဏၰ…..အဆင္း၊အသံ၊ အနံ႕၊ အရသာ ၊ အေတြ႕အထိႏွင့္ စိတ္ျဖင့္ႀကံစည္အပ္ေသာ အေထြေထြအာရံုမ်ားကို သာယာစရာ ႏွစ္သက္စရာ အျဖစ္ျဖင့္ ေတြးေတာႀကံစည္ေသာသူအား သာယာႏွစ္သက္ျခင္းျဖစ္ေပၚလာ၏ ။ ပုဏၰ သာယာႏွစ္သက္ျခင္းျဖစ္လ်င္ ဆင္းရဲဒုကၡျဖစ္ေပၚ၏ ဟုငါဘုရား ေဟာၾကား၏ ။ အဆင္း ၊ အသံ ၊ အနံ႕ ၊ အရသာ ၊ အေတြ႕အထိႏွင့္ စိတ္ျဖင့္ႀကံစည္အပ္ေသာ အေထြေထြ အာရံုမ်ားကုိသာယာစရာ ႏွစ္သက္စရာ အျဖစ္ျဖင့္ မေတြးေတာ မႀကံစည္ေသာ သူအား သာယာႏွစ္သက္ျခင္းသည္ ခ်ဳပ္၏ ။ သာယာႏွစ္သက္ျခင္း ခ်ဳပ္လ်င္ ဆင္းရဲ ဒုကၡ ခ်ဳပ္၏ ဟုငါဘုရားေဟာၾကား၏။ (ျမတ္ဗုဒၶ)
နကၡတ္ေကာင္းကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနေသာလူမိုက္ကို ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာမ်ားက လြန္ေျမာက္၍သြားၾက၏။ ေကာင္းေသာအလုပ္ကိုစလုပ္ေသာ ေန႕သည္ပင္ ေကာင္းေသာနကၡတ္ျဖစ္၏။ ေကာင္းကင္မွာသြားေနေသာ နကၡတ္မ်ားသည္ အဘယ္အက်ိဳးစီးပြားကိုမွ ၿပီးေျမာက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးနိုင္မည္ မဟုတ္။ (ဧကနိပါတ္၊ နကၡတၱဇတ္)
ပုဏၰား…..ၾကမ္းတမ္းယုတ္မာ ဆဲဆိုလာေသာသူကို သူမိုက္ကသာေအာင္နိုင္သည္ဟု ထင္မွတ္၏။ အမွန္မွာထိုေအာင္ပြဲသည္ သူ႕အတြက္မဟုတ္ေပ၊ ပညာျဖင့္ဆင္ျခင္၍ သည္းခံနိုင္စြမ္းေသာ အာဇာနည္ပုဂၢိဳလ္၏ ေအာင္ပြဲသာလ်င္ျဖစ္ေပသည္၊ အၾကင္သူသည္ အမ်က္ထြက္ေသာသူအား တံု႕ျပန္၍ အမ်က္ထြက္၏။ ထို႕သို႕အမ်က္ထြက္ျခင္းျဖင့္ ထိုသူသည္ ပထမ အမ်က္ထြက္သူထက္ ပို၍ယုတ္မာ၏။ အမ်က္ထြက္သူကို တံု႕ျပန္ရန္မူျခင္း မရိွေသာသူသည္ကားနိုင္ခဲေသာ စစ္ပြဲကိုေအာင္သူျဖစ္၏။ (ျမတ္ဗုဒၶ)
လူမ်ားသည္ ပညာမရိွေသာသူကန္းမ်ားသာျဖစ္၍ ဤေလာက၌ အနည္းငယ္မွ်ေသာသူသာ အနိစၥ၊ဒုကၡစေသာ၀ိပႆနာကိုပြားမ်ားနိုင္၏ မုဆိုး၏ပိုက္ကြန္မွလြတ္ထြက္ေသာငွက္သည္ နည္းသကဲ့သို႕ေသေသာသူတို႕တြင္ နတ္ျပည္သြားေသာသူသည္ နည္းလွ၏။ (ဓမၼပဒ)
ကုသိုလ္ေကာင္းမူတို႕၌စိတ္ကူးၾကံစည္ရံုမွ်ႏွင့္ပင္လ်င္အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားလွေပ၏ဟုငါဘုရားေဟာေတာ္မူ၏။ကိုယ္ေရာႏႈတ္ပါျပဳက်င့္ပါက အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားျခင္း၌ အဘယ္ဆိုဖြယ္ရာ ရိွပါေတာ့အ့ံနည္း။(ဓမၼပဒ)
ဒုကၡခ်ဳပ္ၿငိမ္းျခင္းဟူေသာ နိေရာဓသစၥာတရားသည္ ကိုယ္တိုင္မ်က္ေမွာက္ျပဳအပ္ေသာ တရားျဖစ္၏။ (ဓမၼစကၠပ၀တၱနသုတ္)
ျဖစ္ေပၚလာေသာဆင္းရဲ ဟူသမွ်တို႕သည္ သခၤါရဟူေသာအေၾကာင္းေၾကာင့္ျဖစ္၏ သခၤါရတို႕ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားလ်င္ ဆင္းရဲျဖစ္ျခင္းမရိွ။ (သုတၱနိပါတ္၊ ဂါထာ-၇၃၇)
ရုပ္နာမ္ဓမၼသခၤါရအားလံုးတို႕သည္ အျမဲမရိွကုန္ဟု ၀ိပႆနာပညာျဖင့္ရႈျမင္နိုင္ေသာအခါ ရုပ္နာမ္ဓမၼသခၤါတို႕၌ ၿငီးေငြ႕၏။ဤၿငီးေငြ႕ျခင္းသည္ ကိေလသာစင္ၾကယ္ရာ နိဗၺာန္၏အေၾကာင္းျဖစ္၏။(ဓမၼပဒ)
ခံစားမူမွန္သမွ်သည္ ဆင္းရဲျခင္းႏွင့္ ဆက္ႏြယ္လ်က္ရိွ၏။ (သံယုတ္ပါဠိ၊ အာလာရသုတ္)
ျဖစ္ျခင္းသေဘာရိွေသာ အရာခပ္သိမ္းတို႕သည္ ပ်က္ျခင္းသေဘာလည္းရိွၾကကုန္၏။ (ဓမၼစကၠပ၀တၱနသုတ္)
2 comments:
အားေပးတယ္ဗ်ာ..ကုလားကေတာ့ ငယ္ငယ္တည္းက ေတာ္ေတာ္မုန္းတာ
ေကာင္းလိုက္တဲ႕ ဘေလာဂ္ေလး..အားေပးတယ္ဗ်ာ.က်ဳပ္တို႕အားလံုး တက္ၾကြစြာလုပ္ရင္..ဒီေကာင္ေတြဘယ္လိုလုပ္ လူမ်ိဳးေရး ၀ါးမ်ိိဳလို႕ရမလဲ..ျမန္မာ့အမ်ိဳးေကာင္း သမီးေတြ ဒီေကာင္ေတြကို သတိထားရမယ္၊ကိုယ္ လူမ်ိဳးမဟုတ္တဲ့ ကုလား ေကာင္ေတြနဲ႕ မပတ္သတ္တာ အေကာင္းဆံုးပါ ပဲ။က်ဳပ္တို႕လည္း ကိုယ္ႏိုင္သ ေလာက္ ကိုယ့္ပတ္၀န္းက်င္ကို ထိန္းသိမ္း သြားမယ္။
Post a Comment